Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο κανόνας 3-6-9-12 για τις οθόνες και τα ψηφιακά μέσα.


Ο διάσημος γάλλος ψυχαναλυτής/ψυχίατρος Serge Tisseron, ανέπτυξε το 2008 τον κανόνα «3-6-9-12». Ο κανόνας «3-6-9-12» ουσιαστικά αναφέρει:

Όχι τηλεόραση σε παιδιά κάτω των 3 χρόνων.
Όχι παιχνίδι σε κονσόλες σε παιδιά μικρότερα των 6 ετών.
Όχι Ίντερνετ χωρίς επίβλεψη σε παιδιά κάτω των 9 χρόνων.
Όχι social media σε παιδιά κάτω των 12 ετών.

Το 2011 η Γαλλική Ένωση Παιδιάτρων αποδέχτηκε την πρόταση του Serge Tisseron σχετικά με τον κανόνα «3-6-9-12».
Ο ίδιος αναφέρει ότι ανέπτυξε τον κανόνα με σκοπό να ανοίξει τη δημόσια συζήτηση για τις οθόνες. 

Σχετικά με την τηλεόραση ο ίδιος έχει αναφέρει ότι η τηλεόραση δεν ωφελεί τα παιδιά πριν από την ηλικία των τριώνΤο πρόβλημα είναι ότι συνήθως η τηλεόραση μένει ανοιχτή μόνιμα, και τα μικρά παιδιά ζουν με αυτή. Η τηλεόραση είναι γεμάτη από βίαιους θορύβους τους οποίους τα μωρά δε μπορούν να καταλάβουν, και οι οποίοι τα εμποδίζουν να μάθουν να συγκεντρώνονται. Φυσικά, ένας γονιός μπορεί να παρακολουθεί ένα πρόγραμμα για δέκα λεπτά μαζί με ένα μικρό παιδί, αν αυτή είναι μια ευκαιρία να περάσουν κάποιο ποιοτικό χρόνο μαζί. Όμως, πριν από από την ηλικία των τριών, είναι η σχέση που έχει σημασία, όχι η οθόνη.

Σχετικά με το παιχνίδι σε κονσόλες ο Serge Tisseron προτείνει στους γονείς να μη δίνουν στο παιδί ένα προσωπικό tablet ή μία προσωπική κονσόλα παιχνιδιού πριν από τα έξι χρόνια του. Μπορεί να παίζει με αυτές τις συσκευές, αλλά είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται ως οικογενειακές συσκευές. Η πραγματικότητα επιβεβαιώνει ότι μόλις το παιδί γίνει ιδιοκτήτης των συσκευών αυτών, η χρήση τους γίνεται ανεξέλεγκτη

Σχετικά με το Ίντερνετ ο ίδιος έχει επισημάνει ότι από την ηλικία των εννιά και μετά, η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι ένα δικαίωμα. Αλλά είναι προτιμότερο τα παιδιά να παίρνουν συμβουλές και υποστήριξη. Κανείς δεν ξέρει ποτέ τι μπορεί να βρουν πληκτρολογώντας μια λέξη κλειδί. Ούτε τα κινούμενα σχέδια που βρίσκουμε στο internet είναι πάντα ασφαλή. Κάποια έχουν δεχτεί  hacking. Ξεκινούν σαν ένα κινούμενο σχέδιο, αλλά συνεχίζουν προωθώντας ναρκωτικά, ή δείχνουν πορνογραφικές εικόνες, και τελειώνουν σαν κινούμενο σχέδιο. Και οι πλατφόρμες των δωρεάν παιχνιδιών στο διαδίκτυο είναι πιθανό να περιέχουν πολλές διαφημίσεις για τα παιχνίδια τα οποία ξεκινούν δωρεάν, αλλά στη συνέχεια πρέπει γρήγορα να πληρώσεις αν θέλεις να γίνει το παιχνίδι ενδιαφέρον.

Ο ίδιος έχει δώσει και συμβουλές σχετικά με το πόση ώρα την ημέρα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορούν να δουν τηλεόραση και σχετικά με το πόση ώρα την ημέρα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να σερφάρουν στο Ίντερνετ ή να παίζουν βιντεοπαιχνίδια. Συγκεκριμένα έχει πει ότι ένας «περιορισμός του χρόνου της οθόνης» είναι σημαντικός, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να ενδιαφερόμαστε για το τι κάνουν τα παιδιά με τις οθόνες. Οι γονείς που είναι επικριτικοί απέναντι στις οθόνες, αγνοούν τις δημιουργικές χρήσεις και τις δυνατότητες κοινωνικοποίησης που προσφέρουν οι ψηφιακές συσκευές. Δυστυχώς, οι γονείς που δε βάζουν καθόλου όρια, έχουν ανάλογη άγνοια. Είναι προτιμότερο να σχεδιάζουμε σε εβδομαδιαία βάση παρά σε καθημερινή. Για παιδιά από 3 μέχρι 6 χρόνων, οι γονείς μπορούν να περάσουν προοδευτικά από τη μια ώρα στις δύο ώρες την εβδομάδα, με στόχο να φτάσουν στη συνέχεια προοδευτικά στις έξι ώρες την εβδομάδα μέχρι την ηλικία των 12 χρόνων. Ο στόχος είναι ο χρόνος ψυχαγωγίας μέσω της οθόνης να μην ξεπερνάει ποτέ τις δύο ώρες την ημέρα, όποια κι αν είναι η ηλικία. Λέω «ψυχαγωγική οθόνη», επειδή σε αυτή δε συμπεριλαμβάνω τον χρόνο που αφιερώνεται στις σχολικές δραστηριότητες. Αλλά και εκεί ακόμη, είναι διαφορετικό πράγμα να χρησιμοποιείς μια οθόνη μη διαδραστική και μη συνδεδεμένη όπως η τηλεόραση, είναι άλλο να χρησιμοποιείς μια συσκευή διαδραστική αλλά μη συνδεδεμένη όπως βιντεοπαιχνίδια off-line, και είναι διαφορετικό να χρησιμοποιείς ένα εργαλείο διαδραστικό και συνδεδεμένο, όπως τα παιχνίδια στο διαδίκτυο. Οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν αυτές τις δραστηριότητες που συνδέονται με την οθόνη, οι οποίες είναι δημιουργικές και κοινωνικοποιούν. Και υπάρχει μια δραστηριότητα που συνδέεται με την οθόνη και πρέπει να ενθαρρύνεται σε κάθε ηλικία, χωρίς κανέναν περιορισμό: η ψηφιακή φωτογραφία και η επεξεργασία εικόνας.

Διαβάστε περισσότερα Εδώ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΗΓΑΝΙΤΕΣ ΜΕ ΜΗΛΟ ΣΤΟΝ ΦΟΥΡΝΟ

Μηλοτηγανίτες Υλικά: 1 μήλο τριμμένο 1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα 1 γεμάτη κουταλιά της σούπας μέλι 1 κούπα γάλα 1.5 κούπα αλεύρι που φουσκώνει μόνο του Εκτέλεση: Σε ένα μπολ βάζουμε το μήλο, το γάλα, την κανέλα και το μέλι και ανακατεύουμε καλά. Στην συνέχεια προσθέτουμε το αλεύρι, σταδιακά, και παράλληλα ανακατεύουμε. Το μείγμα θέλουμε να είναι ένας παχύρευστος χυλός οπότε αν χρειαστεί προσθέτουμε κι άλλο αλεύρι. Στρώνουμε λαδόκολλα σε ένα ταψί και βάζουμε το μείγμα με την βοήθεια μιας κουτάλας.  Ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φούρνο, στους 180, στον αέρα για περίπου 20 λεπτά. Πρόταση σερβιρίσματος: Με μέλι και κανέλα! Καλή όρεξη!

ΚΕΙΚ ΜΕ ΒΑΝΙΛΙΑ ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ, ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ

Υλικά: 1 αυγό 5 γεμάτες κουταλιές της σούπας μέλι 50ml ελαιόλαδο 1 κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα 3 κουταλάκια του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας 2 κουταλάκια του γλυκού μπέικιν πάουντερ 1 κεσεδάκι γιαούρτι πρόβειο 250gr αλεύρι για όλες τις χρήσεις 25gr κουβερτούρα λιωμένη σε μπεν μαρί Εκτέλεση: Χτυπάμε στο μίξερ το αυγό, το μέλι και το λάδι στην δυνατή ταχύτητα για 5 λεπτά. Στην συνέχεις προσθέτουμε το γιαούρτι, την βανίλια και συνεχίζουμε το χτύπημα σε μέτρια ταχύτητα. Ρίχνουμε την σόδα και το μπέικιν και συνεχίζουμε το ανακάτεμα.  Προσθέτουμε το αλεύρι και χτυπάμε για 2 λεπτά ακόμα.  Τέλος ρίχνουμε την λιωμένη κουβερτούρα και ανακατεύουμε με μια μαρίζα. Λαδώνουμε μια φόρμα του κέικ, ρίχνουμε το μείγμα, ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180, αέρα, για περίπου 40 λεπτά (μέχρι να βγαίνει καθαρό το μαχαίρι)! *Η κουβερτούρα είναι χωρίς ζάχαρη. Μπορείτε να βρείτε κουβερτούρα χωρίς ζάχαρη και σε ζαχαροπλαστεία που έχουν γλυκά για διαβητικούς! 

9+1 παιδικά βιβλία για την κυκλοφοριακή αγωγή

1. «Τα δεινοσαυράκια κυκλοφορούν με ασφάλεια» Περίληψη Ο Ντίκι και η Νίνα ξεκινούν για ένα νέο ταξίδι και μια μεγάλη περιπέτεια...Αυτή τη φορά τα δύο δεινοσαυράκια βρίσκονται στις λεωφόρους της πόλης και τα χάνουν βλέποντας τους ανθρώπους και τα αυτοκίνητα να τρέχουν βιαστικά. Θα συναντήσουν όμως το Ποδήλατο και ο φίλος τους θα αναλάβει να τους ξεναγήσει στους δρόμους και στους κανόνες τους, μαθαίνοντάς τους πώς να κυκλοφορούν με ασφάλεια.Ένα βιβλίο για την Κυκλοφοριακή Αγωγή, με ευχάριστες δραστηριότητες για παιδιά 4 ετών και άνω. Εκδόσεις :       Καλέντης Συγγραφέας : Ευαγγελία Σιαφαρικά,                         Αναστασία Στασινοπούλου 2. «Κυκλοφοριακή αγωγή για πεζούς» Περίληψη Βιβλίο για να μάθεις με απλό τρόπο τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής. Έτσι θα μπορείς να μετακινείσαι με ασφάλεια ως πεζός. Περιλαμβάνει 2 σελίδες με αυτοκόλλητα! Προτεινόμενη ηλικία 5+ Εκδόσεις : Susaeta 3. «Κυκλοφοριακή αγωγή για τ
Greek Women Bloggers