Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας: Σταματήστε τις τιμωρίες και τη βία στα σχολεία μας.

Η ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό παιδείας έχει ως θέμα τη διευκρίνιση του νομοθετικού πλαισίου για την εφαρμογή του μέτρου της τιμωρίας και για τη δημοκρατία και τη συμπερίληψη στα ελληνικά ιδρύματα σχολικής και προσχολικής εκπαίδευσης. 

Τη συγκεκριμένη επιστολή υπογράφουν γονείς, εκπαιδευτικοί αλλά και πολλοί συμπολίτες μας που διαπιστώνουν πως τα παιδιά στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται με παρωχημένες, αντιπαιδαγωγικές και αυταρχικές πρακτικές, ενώ παράλληλα υφίστανται πολλαπλές διακρίσεις και πολυεπίπεδο εκφοβισμό.

Καταγγέλουν τα νομικά κενά και τις ασάφειες της ισχύουσας εκπαιδευτικής νομοθεσίας, κυρίως στην πρωτοβάθμια, αλλά και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Τέλος, ζητούν τις άμεσες ενέργειές του υπουργού, ώστε να καταστούν στην εκπαιδευτική νομοθεσία και σε κάθε σχολική κοινότητα απόλυτα σαφή και συγκεκριμένα τα κάτωθι:
  • Απαγορεύεται ρητά κάθε είδους τιμωρία (λεκτική, σωματική), προσβολή της προσωπικότητας και περιορισμός που παραβιάζει τα Δικαιώματα του Παιδιού ή τον Αστικό και Ποινικό Κώδικα.
  • Απαγορεύεται ρητά κάθε εμπόδιο στην εκπλήρωση των αναπτυξιακών, φυσικών και σωματικών αναγκών του παιδιού (στέρηση διαλείμματος, τουαλέτας, νερού, κ.α.).
  • Καθίσταται υποχρεωτική στην αρχή του σχολικού έτους η σύνταξη Κανονισμού Σχολικής Ζωής με την συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων, μαθητικού συμβουλίου και συλλόγου γονέων, που θα αξιολογείται, επικαιροποιείται και βελτιώνεται στο τέλος της χρονιάς, εγκαθιστώντας έτσι τις αξίες της δημοκρατίας και της συμπερίληψης στην σχολική παράδοση και κουλτούρα.
  • Καθίσταται προτεραιότητα η συμπερίληψη και η ασφάλεια ΟΛΩΝ των παιδιών, άρα και εκείνων που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Κρίνεται κατεπείγουσα, τόσο η αποστολή κατευθυντήριων γραμμών συμπερίληψης των ομάδων αυτών και διαχείρισης περιστατικών, όσο και η εκπαίδευση των μαθητών στα Δικαιώματα του Παιδιού και η διδασκαλία υποχρεωτικού και επικαιροποιημένου μαθήματος Αγωγής Ζωής και Υγείας από το νηπιαγωγείο. Τα μαθήματα αυτά πρέπει να διατρέχουν τα αναλυτικά προγράμματα και να διδάσκονται από δασκάλους με την ανάλογη επιμόρφωση.
  • Ανάληψη και αξιοποίηση των σύγχρονων ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, δράσεων και καλών πρακτικών για την εξάλειψη του σχολικού εκφοβισμού, του ρατσισμού και πάσης φύσης διακρίσεων στο ελληνικό σχολείο.
Ολόκληρη η επιστολή:

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ προς τον Υπουργό Παιδείας: Σταματήστε τις τιμωρίες και τη βία στα σχολεία μας!
1 HOUR AGO · PUBLIC
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ , 17 Νοεμβρίου 2018
Με θέμα: Διευκρίνιση του νομοθετικού πλαισίου για την εφαρμογή του μέτρου της τιμωρίας σε ελληνικά ιδρύματα σχολικής και προσχολικής εκπαίδευσης
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Απευθυνόμαστε σε εσάς με το αίτημα να μεριμνήσετε για ορισμένα σημαντικά ζητήματα που αναφέρονται στο παρόν έγγραφο και αφορούν την εκπαίδευση των σημερινών παιδιών στη χώρα μας ως ένα δημοκρατικό κράτος δικαίου και υπάγονται στην αρμοδιότητά σας. 
Είμαστε γονείς και εκπαιδευτικοί, που συνασπιζόμαστε με στόχο την εξασφάλιση μιας δίκαιης και δημοκρατικής εκπαίδευσης των παιδιών που επισκέπτονται τα ελληνικά σχολεία στις βαθμίδες της προσχολικής και σχολικής εκπαίδευσης. Αίτημα μας είναι η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών που ευνοούν την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών με κυριότερη στοχοθεσία την εξάλειψη των πρακτικών που αποτελούν τροχοπέδη στο σκοπό αυτό. Αφετηρία μας είναι η θεώρηση του παιδιού ως αυτόνομου, ολοκληρωμένου ηθικού υποκειμένου που χρήζει σεβασμού της αξίας και των δικαιωμάτων του.
Δυστυχώς1, αντίθετα προς την ανωτέρω αντίληψη διαπιστώνουμε πως τα παιδιά στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται με παρωχημένες, αντιπαιδαγωγικές και αυταρχικές πρακτικές, ενώ παράλληλα υφίστανται πολλαπλές διακρίσεις και πολυεπίπεδο εκφοβισμό.
Ως εκ τούτου, καταγγέλλουμε τα νομικά κενά και τις ασάφειες της ισχύουσας εκπαιδευτικής νομοθεσίας, κυρίως στην πρωτοβάθμια, αλλά και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θεωρούμε δε, ότι αποτελεί επείγουσα και αναγκαία υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας να νομοθετήσει με σαφήνεια και εξειδίκευση, όχι μόνο περί των υποχρεώσεων των μαθητών όπως συνέβαινε ως τώρα, αλλά και περί των δικαιωμάτων τους στο σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο.
Συγκεκριμένα ΖΗΤΟΥΜΕ τις άμεσες ενέργειές σας, ώστε να καταστούν στην εκπαιδευτική νομοθεσία και σε κάθε σχολική κοινότητα απόλυτα σαφή και συγκεκριμένα τα κάτωθι:
  • Απαγορεύεται ρητά κάθε είδους τιμωρία (λεκτική, σωματική), προσβολή της προσωπικότητας και περιορισμός που παραβιάζει τα Δικαιώματα του Παιδιού ή τον Αστικό και Ποινικό Κώδικα.2
  • Απαγορεύεται ρητά κάθε εμπόδιο στην εκπλήρωση των αναπτυξιακών, φυσικών και σωματικών αναγκών του παιδιού (στέρηση διαλείμματος, τουαλέτας, νερού, κ.α.).3
  • Καθίσταται υποχρεωτική στην αρχή του σχολικού έτους η σύνταξη Κανονισμού Σχολικής Ζωής με την συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων, μαθητικού συμβουλίου και συλλόγου γονέων, που θα αξιολογείται, επικαιροποιείται και βελτιώνεται στο τέλος της χρονιάς, εγκαθιστώντας έτσι τις αξίες της δημοκρατίας και της συμπερίληψης στην σχολική παράδοση και κουλτούρα.4
  • Καθίσταται προτεραιότητα η συμπερίληψη και η ασφάλεια ΟΛΩΝ των παιδιών, άρα και εκείνων που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες5. Κρίνεται κατεπείγουσα, τόσο η αποστολή κατευθυντήριων γραμμών συμπερίληψης των ομάδων αυτών και διαχείρισης περιστατικών, όσο και η εκπαίδευση των μαθητών στα Δικαιώματα του Παιδιού και η διδασκαλία υποχρεωτικού και επικαιροποιημένου μαθήματος Αγωγής Ζωής και Υγείας από το νηπιαγωγείο. Τα μαθήματα αυτά πρέπει να διατρέχουν τα αναλυτικά προγράμματα και να διδάσκονται από δασκάλους με την ανάλογη επιμόρφωση.6
  • Ανάληψη και αξιοποίηση των σύγχρονων ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, δράσεων και καλών πρακτικών για την εξάλειψη του σχολικού εκφοβισμού, του ρατσισμού και πάσης φύσης διακρίσεων στο ελληνικό σχολείο.
-------------
1Όπως τεκμηριώνεται αναλυτικά στο συμπληρωματικό υπόμνημα που σας καταθέτουμε σήμερα 
2Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημεία 1- 4.
3Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημείο 5.
4Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημείο 6- 7.
5Όπως μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ΥΛΑ, μαθητές ΑμεΑ, ΛΟΑΤΚΙ μαθητές, Ρομά, Πρόσφυγες, υιοθετημένα παιδιά, παιδιά μονογονεϊκών/ ομόφυλων/ πολυγονεϊκών οικογενειών και λοιπών μειονοτήτων.
6Βλ. Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα, σημεία 8- 10.


Το κείμενο της επιστολής και το συμπληρωματικό υπόμνημα παραμένουν ανοιχτά για συνυπογραφές απο γονείς, εκπαιδευτικούς, θεσμικούς ή άτυπους φορείς και κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη. Συνυπογράφετε στα σχόλια του παρόντος σημειώματος με επίθετο, όνομα, ιδιότητα, ή στο σχετικό Avaaz που κυκλοφορεί παράλληλα (παράκληση ΜΗΝ υπογράφετε και στα δύο όμως, ευχαριστούμε!).


Το θέμα αφορά όλους μας είτε έχουμε παιδιά, είτε εργαζόμαστε με παιδιά είτε απλά είμαστε πολίτες με συνείδηση. Είναι ζωτικής σημασίας το παιδί να πηγαίνει στο σχολείο και να νιώθει ασφαλές, καλοδεχούμενο και ενταγμένο στο σύνολο. Οι διακρίσεις και οι απαρχαιωμένες τακτικές το μόνο που μπορούν να επιφέρουν ως αποτέλεσμα είναι τρομαγμένα παιδιά που θα φοβούνται το σχολείο. Πρέπει να θυμόμαστε όλοι ότι στα σχολεία μας χτίζεται το μέλλον της χώρας μας. Μετά λύπης μου παρατηρώ, ως εκπαιδευτικός και ως γονιός, την απαξίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος από την εκάστοτε κυβέρνηση. 

Μην μένουμε άλλο άπραγοι! 

Ας υπογράψουμε όλοι αυτή την ανοιχτή επιστολή! 

Ας απαιτήσουμε να γίνει η αλλαγή για το καλό των παιδιών μας! 



Παρακάτω θα βρείτε το link για να υπογράψετε και να συμβάλετε έτσι και εσείς σε αυτό τον αγώνα. 



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΗΓΑΝΙΤΕΣ ΜΕ ΜΗΛΟ ΣΤΟΝ ΦΟΥΡΝΟ

Μηλοτηγανίτες Υλικά: 1 μήλο τριμμένο 1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα 1 γεμάτη κουταλιά της σούπας μέλι 1 κούπα γάλα 1.5 κούπα αλεύρι που φουσκώνει μόνο του Εκτέλεση: Σε ένα μπολ βάζουμε το μήλο, το γάλα, την κανέλα και το μέλι και ανακατεύουμε καλά. Στην συνέχεια προσθέτουμε το αλεύρι, σταδιακά, και παράλληλα ανακατεύουμε. Το μείγμα θέλουμε να είναι ένας παχύρευστος χυλός οπότε αν χρειαστεί προσθέτουμε κι άλλο αλεύρι. Στρώνουμε λαδόκολλα σε ένα ταψί και βάζουμε το μείγμα με την βοήθεια μιας κουτάλας.  Ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φούρνο, στους 180, στον αέρα για περίπου 20 λεπτά. Πρόταση σερβιρίσματος: Με μέλι και κανέλα! Καλή όρεξη!

Apple pancakes

Τα apple pancakes είναι μια τέλεια πρόταση για να φάνε τα παιδάκια σας μήλο, αν δεν το τρώνε σκέτο. Είναι πολύ νόστιμα! Επίσης, είναι τέλεια πρόταση για κολατσιό για το σχολείο!  Υλικά: 1 τριμμένο μήλο 1 κούπα γάλα 2 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις 1 βανίλια 1 κουταλάκι του γλυκού μπέικιν πάουντερ 5 γεμάτες κουταλιές της σούπας μέλι Εκτέλεση: Σε ένα μπολ βάζουμε το μήλο. Ρίχνουμε το γάλα και ανακατεύουμε καλά. Ρίχνουμε την βανίλια, το μέλι και το μπέικιν πάουντερ και ανακατεύουμε. Τέλος, ρίχνουμε σταδιακά το αλεύρι και ανακατεύουμε καλά. Βάζουμε ένα αντικολλητικό τηγάνι στο μάτι σε χαμηλή θερμοκρασία να ζεσταθεί. Ρίχνουμε ελάχιστο ελαιόλαδο στον πάτο του τηγανιού για να μην κολλήσουν τα pancakes ή λίγο βούτυρο, εγώ εδώ χρησιμοποίησα βούτυρο. Ρίχνουμε 1 κουταλιά (εγώ χρησιμοποίησα την κουτάλα της σούπας, δεν την ξεχείλιζα) μείγμα pancake.  Τα pancakes είναι έτοιμα για γύρισμα όταν θα δείτε στην πάνω πλευρά να σχηματίζονται τρύπ...

9+1 παιδικά βιβλία για την κυκλοφοριακή αγωγή

1. «Τα δεινοσαυράκια κυκλοφορούν με ασφάλεια» Περίληψη Ο Ντίκι και η Νίνα ξεκινούν για ένα νέο ταξίδι και μια μεγάλη περιπέτεια...Αυτή τη φορά τα δύο δεινοσαυράκια βρίσκονται στις λεωφόρους της πόλης και τα χάνουν βλέποντας τους ανθρώπους και τα αυτοκίνητα να τρέχουν βιαστικά. Θα συναντήσουν όμως το Ποδήλατο και ο φίλος τους θα αναλάβει να τους ξεναγήσει στους δρόμους και στους κανόνες τους, μαθαίνοντάς τους πώς να κυκλοφορούν με ασφάλεια.Ένα βιβλίο για την Κυκλοφοριακή Αγωγή, με ευχάριστες δραστηριότητες για παιδιά 4 ετών και άνω. Εκδόσεις :       Καλέντης Συγγραφέας : Ευαγγελία Σιαφαρικά,                         Αναστασία Στασινοπούλου 2. «Κυκλοφοριακή αγωγή για πεζούς» Περίληψη Βιβλίο για να μάθεις με απλό τρόπο τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής. Έτσι θα μπορείς να μετακινείσαι με ασφάλεια ως πεζός. Περιλαμβάνει 2 σελίδες με αυτοκόλλητα! ...
Greek Women Bloggers